onenovelldirection

Alla inlägg den 16 december 2012

Av Matilda - 16 december 2012 12:26
Harry's perspektiv

Malin och Johan var i en djup diskussion om flygplan när jag kom in i köket.
"Goodmorning Harry" sa Malin glatt.
"Goodmorning. Where are everyone?" frågade jag undrande. Jag hade bara sett Johan och Malin i hela huset och det var inte särskilt stort. 
"Louis is with Niall on the hospital and Sofie is in the stable. I think Zayn is still asleep" svarade Johan snabbt och gav mig en glad blick.
"Yes, I think that to. He sleep very much" sa jag och de andra börja skratta.
"I'll go out to Sofie" sa jag sen och tittade ut genom fönstret. Utsikten var verkligen fantastisk. Först den lilla gårdsplanen med stallet på höger sida och på vänster ser man bara åkrar. Längst bort kan man ana en skog.
"Okay" sa Johan. Jag gick till hallen och fram till kläderna. Det var frost ute så jag satte på mig en lite tjockare jacka med mössa och vantar. Gruset knastrade under fötterna när jag gick mot den röda byggnaden. Det var varmt inne i stallet. Hästarna stod och halvsov i boxarna.
Sofie stod i en av boxarna och borstade en häst som jag inte kom ihåg namnet på. Jag gick lugnt fram till hästen och klappade den på nosen.
"Goodmorning" sa Sofie och pussade mig på kinden.
"Goodmorning" svarade jag medan hästen buffa på mig efter godis. 
"What's his name?" frågade jag.
"It's actully a HER and HER name is Lana. She's Louis horse" svarade hon med extra betoning på "her" efter mitt tydliga fel. Jag tog en borste och försökte få bort leran på benet.
"You're good" sa hon och log med ett glatt leende.
"I know" svarade jag och vi båda börja skratta. När vi hade samlat oss efter skrattanfallet visade Sofie hur man kratsade hoven. Jag klarade en framhov men där räckte det. Bakhovarna verkade så kraftiga. Men Sofie verkade nöjd ändå och tog sista hoven innan vi gick in.
Frukosten stod redan på bordet när vi kom in. Malin och Johan satt och läste i varsin tidning. När jag och Sofie tillslut sätter oss vid bordet kör en vit bil in på gårdsplanen. En lång kvinna med en kort frisyr kommer ur bilen. På långt håll känner jag inte igen henne men sen ser jag att det är Emma. Hon går med bestämda steg mot dörren. Några sekunder senare ringer det på dörren. Malin gick och öppnade medan vi andra satt kvar i köket.
"Do you want something?" frågade Malin, Emma när de kom in i köket.
"Yeah, I can take a cup of tea, thanks"
"Okay, svarade Malin och tog fram en kastrull.
Tidigare månad - Senare månad

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards