onenovelldirection

Alla inlägg den 22 december 2012

Av Matilda - 22 december 2012 22:19

"Sofie!" hör jag mamma ropa från nedervåningen. "Var är du?!"

"Jag är här uppe!" skrek jag tillbaka och tittade på Harry som satt i den vita puffen mitt emot mig. 

"Hästarna behöver mat, de ska stå inne i natt, så du måste ta in dem!"

"Okej" Svarade jag och tittade på klockan som redan var sju.

"What was that about" frågar Harry och tar min hand.

"The horses. Do you want to help me" frågar jag och släpper hans hand medan jag ställer mig upp.

"Of course" svarar han medan jag tog av mig mina jeans och slängde de på sängen. Harry sitter kvar i puffen och tittar nyfiket på när jag sätter på mig stallbyxorna. Jag går in i garderoben och hittar en tjocktröja som jag slänger på mig över min rosa t-shirt. Mitt långa, ljusbruna hår sätter jag upp i en låg tofs. Harry kommer in i garderoben och tog fram en av sina hoodietröjor som han smidigt sätter på sig. 

"Are you ready sweetie?" frågar han flörtigt och kysser mig lätt på pannan.

"Yeay, I think so" säger jag och drar med honom ut urgarderoben och ner för trappan. Vi sätter på oss skor,mössa och vantar innan vi börjar gå mot hagen. Vi tar in hästarna en i taget och efter tjugo minuter ställer vi in sista hästen i boxen. Efter ännu trettio minuter har vi även lyckats ge alla hästar rätt foder. Precis när vi går ut genom stallet ser vi Louis komma åkande i den svarta volvon. Han parkerar fem meter ifrån oss på den stora grusplanen. Till min förvåning öppnas alla dörrar och jag kommer ihåg att Danielle, Perrie och Eleanor skulle komma idag. Harry ställer sig bredvid mig och tittar på mig med en förvånad blick.

Tidigare månad - Senare månad

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards