onenovelldirection

Alla inlägg den 18 november 2012

Av Matilda - 18 november 2012 21:39

Jag kommer nu att lägga upp ett inlägg med bilder från novellen. Detta för att ni ska veta vad ni läser om. Vill ni att jag ska lägga upp bilder vid varje inlägg?

Av Matilda - 18 november 2012 16:35

Loui's perspektiv:


"She has been away a long time now" sa Zayn och titta på mig med rödsprängda ögon.

"Yeah, I go and look after her" svara jag och släppte Niall's svettiga hand. Jag följde den tomma korridoren. På avstånd hörde jag tjejer som lät vettskrämda. Jag gick fortare och runt ett hörn. Fem tjejer stod i en rund ring och jag knödde mig fram medan tjejerna klängde på mig. Mitt på golvet låg Sofie, jag slängde mig på golvet. Lyssna på henne. Hon andades. Jag puttade hårdare på tjejerna som hängde på mig. Det kom bara fler och fler.

"STOP" skrek jag men de lyssnade inte. Jag lade upp Sofie's huvud på mitt knä och täckte det med mina händer för att hon inte skulle skadas. Nu fick man bara hoppas på att någon kommer. Helt plötsligt hörde jag de andra killarna komma. De drog och slet i tjejerna som hängde över mig. Niall kom fram medan Harry och Zayn försökte hålla bort tjejerna. Jag ställde mig upp och stöttade mig mot Niall's axel. Jag fattar inte hur man kan lämna en hel våning utan personal på ett sjukhus bara för att det är lunch. Jag bar upp Sofie och försökte komma förbi tjejerna och htta en läkare. Hennes ansikte var kritvitt och hennes puls var långsamm. Hon tog få och långa andetag. Jag gick genom korridoren och hittade en läkare. Han ringde någon och det tog inte lång tid innan det kom tre springandemot oss. De kom körande på en säng och en av de hade med sig en stor väska med mediciner. De tog henne ifrån mig och lade henne på sängen. De gav henne syrmask och körde iväg med sängen genom korridoren och jag blev ensam kvar. Jag försökte samla mig och fatta vad som hade hänt. Niall, Harry och Zayn kom springande mot mig.

"What happened? frågade Zayn flåsande med en orolig röst.

"I don't know" svarade jag. Killarna förstod att jag var chockad och vi gick genom korridoren bort mot soffan. Harry såg vettskräm ut och jag tog hans hand.


Tidigare månad - Senare månad

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards