onenovelldirection

Direktlänk till inlägg 12 november 2012

LFK Del 3

Av Matilda - 12 november 2012 19:49

"Goodmorning, sweetie" sa Liam och skrattade. Jag log tillbaka. Vi körde in på gårdsplanen. Mamma och pappa mötte oss och båda gav Louis en stor kram. Mamma är ett kontrollfreak och hade självklart planerat hur alla skulle sova.
"Okay, Louis and Liam are slepping in Loui's room. Zayn and Niall take the guestroom, and Harry are sleeping with  Sofie" sa hon och log.

Alla var nöjda, så vi hjälptes åt att ta in alla väskor. Jag hjälpte Harry med en väska. Vi plockade in hans kläder i garderoben.

Han var precis som vanligt. Han kunde inte låta bli att gömma sig i garderoben. Det tog tio minuter för mig att hitta honom. När vi var klara slängde vi oss på sängen och han berättade om vad som hade hänt från senaste gången vi träffades.

                                                  
                                *****

"Maten är klar" skrek mamma från nedervåningen. De andra satt redan vid bordet när vi kom. Under middagen pratade vi om överraskningen. Mamma och pappa gillade idén. Vi tog upp förslag om hur jag ska få min utbildning. Till slut bestämde vi att jag skulle ha en privat lärare som skulle kommma när jag hade tid. Vi pratade med killarnas manager. Hon tyckte också att det var en bra idé. Hon skulle återkomma när hon hittat ett hus vi kunde bo i. Längre än så kom vi inte under middagen. Klockan var bara halv sju så Louis bestämde sig för att ta med killarna ut på en ridtur.
"Can I too?" frågade jag Louis.
"You can be a teacher." svarade han med en menande blick och tittade på de andra så kämpade med byxor och västar.
"Yeah, I think you need some help" sa jag och gav honom en kram.

När vi var ute i stallet stod killarna, med förväntansfulla blickar, och väntade på att få reda på vilken häst de skulle ha.
"Okey, here we go" Först visade jag runt dem i stallet och berättade lite om hästarna. Sen var det dags för hästarna.
"Liam, can you take Snowie?" frågade jag.
"That's will be perfect" svarade han och satte på hjälmen som svar.
"Next, it's Niall. Bondy?"
"Perfect" sa han bara och gick till hästen och börja borsta.
"Zayn,Lanzy and Harry, can you take Flinga?"

"FIncha?" frågade Harry omedelbart med en förvirrad.

"F L I N G A, it's a Swedish name"

"Okay" sa han tvekande och gick sen iväg.

"Och du får Lana, Louis"

Det tog tre kvart för mig att hjälpa alla med sadlar och träns. Men till slut var vi i allafall i manegen. Louis har ridit sedan han var barn så han fick göra lite egna övningar. Lektionen gick ganska bra och de fick faktiskt trava en del. När vi var klara var klockan lite över nio. Killarna var trötta efter den långa resan så de tänkte gå och lägga sig.

                                                  
                              *****

Jag satte mig bredvid Jacob i soffan.
"Snart slutar du nian. Du börjar ju bli gammal" sa jag med en retsam röst och han slängde en kudde i ansiktet på mig. "Du har inte sagt så mycket sen killarna kom?"

"Jag är bara trött" sa han med en tveksam blick och gick till sitt rum. Jacob är som en öppen bok. Man ser jättetydligt när något är fel. Det kanske bara är mycket nu när killarna precis har kommit och så?

Jag gjorde i ordning mig för att lägga mig. När jag gick in i rummet hade Harry spridit ut sig över hela sängen. Jag försökte putta honom åt sidan utan resultat. Tillslut rullade jag honom bort till andra sidan sängen. Lakanet var varmt där han precis hade legat. Jag flyttade närmare Harry och in i hans famn.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 30 december 2012 13:11

Hej, har tröttnat på att blogga här på bloggplatsen.. Så jag har bytt till blogg.se. Den nya adressen är onenovelldirection.webblogg.se. Lägger upp alla gamla inlägg och så, ifall det kommer nya läsare. Förlåt för den dåliga uppdateringen. Det har ...

Av Matilda - 22 december 2012 22:19

"Sofie!" hör jag mamma ropa från nedervåningen. "Var är du?!" "Jag är här uppe!" skrek jag tillbaka och tittade på Harry som satt i den vita puffen mitt emot mig.  "Hästarna behöver mat, de ska stå inne i natt, så du måste ta in dem!" "Okej" Sv...

Av Matilda - 16 december 2012 12:26

Harry's perspektivMalin och Johan var i en djup diskussion om flygplan när jag kom in i köket."Goodmorning Harry" sa Malin glatt."Goodmorning. Where are everyone?" frågade jag undrande. Jag hade bara sett Johan och Malin i hela huset och det var inte...

Av Matilda - 10 december 2012 16:20

Nej, jag har inte glömt av er. Jag har bara så mycket att göra i skolan. Det är ju snart dags för betyg för första gången. Men det kommer en del idag. Jag hoppas verkligen att ni fortsätter att kika in ibland för att se om det kommit en del, även om ...

Av Matilda - 25 november 2012 19:17

Hej, har precis startat en blogg om 1D. www.onedirectionupdate.bloggplatsen.se Säg gärna till om du är nyfiken på att göra en header   ...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards